Materiaalbeheer


Trainings- en keepersmaterialen
Bij de start van het seizoen heeft elk team trainings- en keepersmaterialen nodig. Binnen GMHC zijn er 2 commissies verantwoordelijk voor deze processen: de Commissie Trainingsmaterialen en de Keepers Commissie. De Commissie Trainingsmaterialen is belast met de aankoop, beheer en uitgifte van de trainingsmaterialen zoals o.a. de ballentas, ballen, pionnen en hesjes. Tevens is deze commissie belast met aankoop en coördinatie van clubkleding voor trainers en coaches. De Keepers Commissie is verantwoordelijk voor de keepersmaterialen. Voor alle verstrekte materialen wordt een borg gevraagd.


Borg
De borg dient voorafgaand aan de overhandiging van de materialen te worden overgemaakt aan GMHC. Er zijn dus twee borgbedragen; 1 voor de trainingsmaterialen en 1 voor de keepersmaterialen.
Elk team maakt de borg over op rekeningnummer NL97 RABO 0322 485 673 t.n.v. GMHC met in de omschrijving ‘team naam’, trainings- of keepersmateriaal en het betreffende seizoenen. Als voorbeeld: MO12-1, trainingsmateriaal, 2023-2024.

De team verantwoordelijkheid voor de trainings- en keepersmaterialen
Nadrukkelijk willen we alle betrokkenen er op wijzen dat niet de trainers of alleen de keepers maar alle teamleden van een team verantwoordelijk zijn voor wat betreft de volledigheid, compleetheid en samenstelling van de materialen die men (onder borg) te leen krijgt. We gaan ervan uit dat alles wat te leen wordt aangeboden fatsoenlijk behandeld en beheerd wordt.


Uitgifteformulier
Bij de uitgifte van de diverse materialen wordt gewerkt met een uitgifteformulier. Hierop staat o.a. wat het betreffende team leent aan spullen, welke aantallen en de hoogte van de borg. Het formulier geldt als bewijs van uitgifte vanuit GMHC en voor het betreffende team als bewijs van betaling van de borg.


Alleen bij volledig, in fatsoenlijke staat en schoon inleveren van alle keepers- en trainingsmaterialen, worden aan het einde van het seizoen beide borgen volledig teruggestort. Wat er wordt teruggestort is ter beoordeling aan de keepers- en trainingsmaterialen commissies. Voor een overzicht van de borgbedragen en eventuele inhoudingen (onder kopje kosten) zie onderstaande tabel.


Trainingsmateriaal tabel

TIP: Organiseer binnen het team dat er na iedere training of wedstrijd mensen zijn die controleren of alle materialen nog volledig en in goede staat zijn. Je doet je team en de vrijwilligers van de keepers- en trainingsmaterialen commissies er een groot plezier mee!

Trainingsmaterialen
Hierbij gaat het om:

  • Tas met ballen - de ballentas is gevuld met witte veld ballen. Het aantal hangt af van de keuze die gemaakt is aan het begin van het seizoen. Check regelmatig de aantallen die aanwezig zijn!
  • Hesjes - het aantal hesjes hangt af van de keuze die gemaakt is aan het begin van het seizoen. Zorg dat ze regelmatig gewassen worden en dat je ze schoon (gewassen) inlevert aan het einde van het seizoen.
  • Pionnen - het aantal pionnen hangt af van de keuze die gemaakt is aan het begin van het seizoen. Check regelmatig de conditie van de pionnen. Geef tijdig aan of er vervanging nodig is.
  • Uitloopmaskers - het aantal uitloopmaskers hangt af van de keuze die gemaakt is aan het begin van het seizoen. Check regelmatig de conditie van de maskers en maak ze tijdens het seizoen regelmatig schoon. Dit voorkomt nare luchtjes en schimmel.
  • Kluis of kooi - voor de opslag van de spullen is er onder de tribune van de club voor elk team dat materiaal leent via de trainingsmaterialen commissie een kooi of kluisje ter beschikking gesteld. Voor de kooien krijgen teams een code en voor de kluisjes een tweetal sleutels.


Keepersmateriaal
Voor de keepersmaterialen geldt het borgbedrag voor het gehaal aan uitgeleend materiaal, dus zowel tas als de legguards, body, klompen etc. Ook het gebruik van de kluis en het slot hoort bij het totale pakket.

Alleen bij volledig, in fatsoenlijke staat en schoon inleveren van alle keepersmaterialen, wordt aan het einde van het seizoen de borg volledig teruggestort. Indien hier niet aan voldaan kan worden, zal in overleg met de hoofdtrainer van de keepers worden bepaald wat een redelijke inhouding is.

Voor alle keeperstassen is een kluis in de KeepOut beschikbaar gesteld. De kluis is te openen en sluiten met een cijferslot dat door de club wordt verstrekt. Eigen sloten zijn niet toegestaan. Bij verlies of onbruikbaar worden van het cijferslot zal de kostprijs achteraf in rekening worden gebracht.


Clubkleding voor trainers, coaches, Dames 1 en Heren 1

De materiaalcommissie coördineert de aanschaf van clubkleding voor coaches, trainers en de teams D1 en H1. Zie voor detail informatie het kledingbeleid GMHC voor de voorwaarden <klik hier>.

Graag ontvangt de materiaalcommissie uiterlijk 1 juli van ieder jaar de aanvraag voor nieuwe kleding voor het komend seizoen. De materiaalcommissie beoordeelt de aanvraag en zet de bestelling uit.

Voor aanvragen na 1 juli, kan de materiaalcommissie niet garanderen dat de kleding met ingang van het nieuwe seizoen uitgeleverd is.

Ook de materiaalcommissie vindt duurzaamheid een belangrijk thema. Mocht aan jou geschonken kleding niet meer goed passen maar nog een ronde mee kunnen of je wilt zelf een andere maat, neem dan contact op met de materiaalcommissie.


Aanvragen en vragen m.b.t. trainingsmateriaal en over het kledingbeleid kunnen gemaild worden naar materiaal@gmhc.nl

Share by: